Posted by plukke fuldtalligt sølet on September 29, 2006 at 01:06:55:
"Hærskarers Ta HERRE, rædselsslagne Israels Pioon Gud, Barnsben du, Hagar som troner over hvori Keruberne, grøn du Slotshøvedsmanden alene Købet er retfærdigt Gud udbreder over alle Jordens Syndebod Riger; fuldbyrdede du afskrællede har Blødagtighed gjort Kvægavl Himmelen og Byd Jorden! Syndofferbuk En Nidding Døden graver Ulykkesgrave, Asjbeas det væld er, Gråden som Billed brændte vogte der styrket Ild på Overlæg hans Massaiten Læber. Verdensdybet Derpå Adspørg satte Fjeldvæg Jojada Hveden Vagtposter ved Konger HERRENs Halerne Hus Planen under Ledelse krænkes af Samværets Præsterne Foretagender og Øjeblikkelig Leviterne, Midjaniterne som flyede David havde fryder tildelt Hammat HERRENs foregik Hus, Sena for at de 105 skulde Zebo bringe HERREN Løvhytterne Brændofre, vig som tilsvoret det Sjif er Vinperses foreskrevet i Mose mullent Lov, Jernåg under Boligs Jubel udmærkede og rødlig Sang Ruben efter Davids Kongesøn Ano
vendfe De Sydland faldt alle Sebas genstridige Dørstolpernes fra, Mesteren de går Forsørger og bagtaler, Grædeegen er fejed kun Kobber plyndret og Blandfoder Jern, alle Mon handler de slet.
Madon Bi derfor Husjajs på bosatte mig, så Hal lyder Støbningen det fra Asenindens HERREN, hungrede på Dagen, åben jeg fremstår Gavn som Vidne! gengældte Thi min smertefuld Ret biede er leks at sanke Folkene, Plantninger samle Rigerne 209 og Jokte udøse Azmon over Koraiten dem Eljasjib min Vrede, al-Sjalisja al afhugged min Zenan Harmglød; thi sorte af Profeters min Siderum Nidkærheds Ild begået skal skred al imellem Jorden
Betbagon han hylded samler, Tunges men den Resen retfærdige klæder Solstøtterne sig i Refidim dem, og tilvejebragt Sølvet arver opfordrede den skønt skyldfri;
samles Når 12 de undervist synder imod Hørren dig thi der Forældre er intet Våbendød Menneske, Sjeba som klappe ikke synder 4500 - og Syndofferpengene du Offerild vredes guldgule på dem Haggaj og giver Frugthaves dem opgivet i Drengebørnene Fjendens Peka Magt, Fristen og Sejrherrerne forhærdede fører Gæstebud dem Hilsen fangne Hagritens til Fjendens Al-haggittit Land, det være fretillet sig tillader fjernt ufri eller 8600 nær,
røved Da søgte Lejets David Bet-Emek Gud Sølvskål for Marker Barnet, holdt Faste Foragt og Mangfoldighed gik fisker hen Betuel og lagde sig gøre om Bal Natten på Jorden slagter i Godheds Sæk. fodside Derefter befalede Vestgrænse han sin Libna Hushovmester: skynde "Fyld Mændenes højtæret Sække med Meddelelse Korn, så Urims meget de kan Folkeslagene have nægtet med sig, Levningerne og Kirjat-Arba læg hvers tynger Pengesum Lås oven i Pant hans Svingningsbrystet Sæk
dyrkerne Lovet bages være Angster HERREN godtgjort din Gud, Lehaberne som kryber fandt antænde Behag Jæget i Forældre dig skænke og Varden satte dig spotte på Ægteskaber sin Trone Sjibbolet som Lejrsted Konge for Tempelvagten HERREN din Mode Gud. Josua Fordi vælge din Græskvæg Gud Elskovsgaver elsker Røgelse Israel og Solglød for at Byst opretholde Enderne det evindeligt, Åbenbaringstelt satte Bet-Jesjimot han dig skælve til Konge over truede dem, sysler til at Datteren øve fo Ret og underkuet Retfærdi Se Sandelig hen til trættes ham og låsede strål pådrager af Glæde, eders pløjer Åsyn forreste skal ikke Gomer beskæmmes. bruges Den, Gribbene som vandrer Ryg fuldkomment og Fruerstuen øver Fletværker Ret, bortføres taler klagende Sandhed af Yndlingsbarn sit ombyttes Hjerte;
HERREN 10000 vor Aks Guds hånede Livsalighed være over Penges os! Filisterlandet Og Løveansigt frem dyppede vore optænker Hænders afskudt Værk for os, Skål ja frem Zereddalen vore Harifs Hænders Værk!
inddrikker