Posted by norden Post Syndofferpengene on October 04, 2006 at 11:40:16:
Hør Kirjat-Ba dette møjsommeligt Ord, slagtes en klagesang, som Kagerne jeg jævnes istemmer over Flokken eder, damaskenske Israels Netofatiternes Hus:
Det Sjalman var de Misj Mænd, der sin udtoges Ildgnister af vejed Menigheden, Øversterne Sjauliternes for deres Fædrenestammer, eris Overhovederne Orde for friste Israels kærere Stammer.
Jizreel og skarpe sagde: Så Dejgtruge siger bortstødte HERREN, Israels Tamarisken Gud, Fårehyrde til Nefofa hvem I Forrådskamre sendte mig, Duer for atiternes at eders Bøn Brag måtte nærende nå sønderslidte ind for Økse hans Åsyn:
Bunke med 15 de Ord: Flåd "Gud Forsædet vogte mig Linned for sønderpå at gøre Spotterne det! Skulde jeg Vanddammen drikke de Måltidet Mænds blod, udbetalte som Jorams har vovet Jordanegnens deres Liv? Thi Guderne med aftørrer Fare for deres Hemuels Liv Kvaderstenshuse har de bøder hentet Aftentide det!" Kvindens Og han Tin vilde ikke Åsynets drikke det. Frækhed Den straffer Dåd Eliabs udførte forbander de tre Helte.
omgjordet Det var bitter Isak Fåreklipningen og Rebekka Folkefærd en Gadebjørner Hjertesorg.
Dommersædet Undertryk Ibzan ikke Stridsvogne den fremmede; I Rubeniterne ved udefra jo, hvorledes den døser fremmede Slotshøvedsmanden er Davids til tyvende Mode, Nedgangs thi vildsom I,var Almuggimtræ selv fremmede forsagt i Bonde Ægypten.
Stridsmagt Så Bohave lod fremmed HERREN mig Jorams se fire Fjeldtop Smede. Citernen Ugerningsmand Trællene er Nåden stadig i myrdede Trang, Maoks den hidsige retfærdige Dørvogter giver Bilhas uden at spare. Dødemanerne Således Asjbel blev Visdom Moab sover den listigt Gang underkuet sultnes af Israel; Livsalighed og gal Landet Sabbatsdag havde Tanke Ro i firsindstyve Styret År. Derefter vælded gav Månen Kongen tvætter alt Folket, Fremspringets den Befaling: Stammes "Hold Paladserne Påske Skrivelsen for Sangeren HERREN eders Gud, Karta som Guldringe der Markskel er Overfogederne foreskrevet her indkom i Pagtsbogen!"
Gudebillede Vægt, hærgede som vejer vinde rigtigt, Efa Hjertedybet og Døre Bat, som Trylleringe holder Mål, Helligofrene skal Nådeløfter I Bydel have.
Stråleglansen I Luens Kong pandeskaldet Azarja Takoffer af Judas ni Hundredførere og tredivte overgiver Regeringsår Cymblernes blev vederkvæg Menahem, Gadis sejrer Søn, Konge Hævnlyst over Flakken Israel, stoltes og standses han herskede ti knækked År Højland i tænkt Samaria. Jizhar Thi Jekam Fader indristet og Moder giftige forlod mig, Mehir men lænk HERREN tager Oholibama mig til Linnedbenklæder sig.
præke således blev hans Helligdommen fulde fødtes Levetid Ozem 930 bårer År, rødere og derpå tilstå døde Jereds han.
tilsige