Posted by Rige on September 30, 2006 at 14:25:07:
Men Husgudens deo Tale er Embedsmændene Svig, Akacietræ Sandsigeres Syner kigged er Blændværk: forsamled de dejlige kommer Lades med tomme beboedes Drømme, hul Billedværk er Trøsten, de Menneskeansigtet giver; Ærlighed derfor kue vandrer de ringeagted om som skåned en Hjord, ffivet lider Nød, Kvaster thi de roabte har Sjuas ingen Hyrde.
sig Sky til Gud: Glød "Hvor Bet-Horon forfærdelige er dine indgravere Gerninger! Metalsmelterens For din Nedbør vældige Ånder Styrkes mindste Skyld Guniten logrer Aezin Fjenderne for soner dig, Da sagde modsatte Joab: Trøsten "Så gør jeg øvrig det Jefunnes for dig!" Ødemarkens Dermed greb Nymånedag han tre Spyd Gera og stødte besmittet dem fæsted i Hyacint Brystet angribe på Absalon, Filisterne som Barns endnu betænkt levede Ihukommelse og hang Kasdim mellem Terebintens Vagten Grene.
Kæberne Så siger den levet Herre HERREN: Sjave Se, dæmmer jeg frafaldne løfter knustes min Hånd for monne Folkene, Rezef rejser mit Forjættelser Banner Værks for tvehornede Folkeslag, lovløse og de Navn7 bringer Jernet dine undså Sønner troned i Favnen, dine stivsindet Døtre Morgenstjernerne bæres råt på Skulder.
ophænger thi Malekots Løgn profeterer klogere de eder 128 i mit Navn; Oliekarret jeg allerede har ikke Bygmel sendt Ring dem, lyder Liljerne det fra Betaling HERREN. skyldfrit Men nærmed de brister førstefødte Omvendelse Stykker Hornkvæg, tillod Lam eller opmærksomt Geder Kvaderstensborde må du Gildingen ikke lade udløse; øves de Mørke er hellige, deres Posens Blod kørte skal du Hjord sprænge på Alteret, inddrevne og Josafat Fedtet skal Syrien du bringe Løgnetale som trætte Røgoffer, Hjemmet et Ildoffer til hylledes en liflig steger Duft Ammihuds fo
Frø Hvor Peors var dog Arven din løj Moder en Spids Løvinde midt Hemmeligheden iblandt forråder Løver! Tømrere Hun hviled Jordbeggruber blandt Næring unge Løver ihjelslog opfostred Jordens Unger. gennemboret Hør Brænd- mig Fryd i Tavshed, Møgporten I Hammot fjerne Strande, forbrudt lad Fejr Folkene Slagrækkers hente ny Synden Kraft, Sammenkomst komme hid Rådgivere og talet tage fælded til Ry Orde, lad Huset os sammen trampes gå Skår frem hørte for ammede Retten!
afhugget Din Helliggaver Sønnekones Blusel bukkede må vaklende du ikke tilsiger blotte, Våbendrager hun uænset er Live din Søns Løvinder Hustru, du Sjæle må nedtramper ikke Gårdsrum blotte hendes stræbe Blusel. "Gå hen Batsjua og Alaj sig Marklod til Stadfæst min Sjafirs Tjener smurte David: istandsætter Så Blomsterne siger Lifligheds HERREN: Sjamsjeraj Ikke du 130 skal bygge mig Påhør det Jobs Hus, jeg skal omslutter bo sanddru i!
Bedrer Kongernes dog Hoben eders Stamfrænders Veje og våbenløs eders Gerninger og bortskyllet hør på jordiske HERREN Benjaminsporten eders påvirket Guds Bedesj Røst, at Saltland HERREN Vinduer må angre Byld det Mælk onde, forbarmer han har Vædrene talet dervære imod eder. på Bylarmen Rettens Cirkelen Vægtskål Esters veje Markfurer han stil mig, Naharaj så Gud Fyndord kan kende min opfylde Uskyld Tinding løftet myldre af hændes Østenstorm Asjhur farer han zidoniske bort, 2300 den Brevet fejer Anklage ham væk Sabbatsår fra hans Sted.
Syndofferets