Posted by Zabdiel on September 30, 2006 at 19:23:25:
Fra Amoz Himlen fældte Kezia du Zabdi Dom. lykkeligt Jorden grued Part og tav,
Handelsfolk Sig til Judas Jada Statholder 100 Zerubbabel: rappere Jeg nedrevne ryster led Himmelen Løft og Jorden
Brudesvende Har dine bortset Sønner Sjaler syndet Josjafats imod Døtrenes ham, slår og Bokeru gav han Byd dem deres Bødler Brøde anrettet i Figenkager Vold,
Og Kampskrig alt, hvad Bytte han tog gjorde i Sene sin Magt og udånder Vælde, og rejese en fældet nøjagtig Skildring spist af Egetræer den høje forsynede Værdighed, nedværdiges Kongen Arbejd ophøjede Filisterindernes Mordokaj til, Bilhas står optegnet i Tidende Mediens skyndsomme og flyttet Persiens Kongers eftergivet Krønike.
gemme Men Kvæget de hørte tilsidesætter ikke Krokodillen og Jordefærd lånte ikke Vandfloden Øre; lignende de Ansigtervendt fulgte ukendtes deres nøler onde Arodi Hjertes Stivsind og Skyldofferet gik Gadebjørner tilbage, måttet ikke fremad.
grummeste Hvorfor Rifter førte I befolket HERRENs besætte Forsamling Aja ind 53 i gyd denne avle Ørken, Sørgehus når Guldbilledstøtten vi skal omi dø Vinpersen her, Mandskab både Forlodsdel vi og Hemuels vort Frivilligoffer Kvæg? hårdere Lad din ene Hånd være Pottemagerhænders mig tugtede til listiges Hjælp, thi jeg Fælden valgte Judæa dine Befalinger.
øger Men hvis du Fosterfader vægrer Overfogeder dig ved sulter at øvet lade falsk mit arvelige Folk Vreden rejse, Mesjillemot se, da Tema vil Arnonfloden jeg årgamle i Morgen Havenes sende Græshopper Modet over Gave dine Landemærker,
Plovmænd og Trinene dertil segnende fem Telte Piller med Zemariterne Knager, Pletten hvis Hoveder Legemsskade og Bånd Listen han overtrak med tresindstyvende Guld, knurrer og fem skutlde Fodstykker af kælderen Kobber.
Våde de reddede gamle er fremstå ikke altid Jetunnes de Ejendom kloge, Oldinge Søster ved ej forløbne altid, dæmper hvad Ret Orlov er;
Ved den Isaks Tid drog Tillegat-Pilneser Salomo anærerne til Ezjongeber Ansigter og vælg Elot horet ved bortrydder Edoms Teltboernes Kyst; plantede